Lintje voor Sjef van Ooij

Namens Dorpsraad Zeilberg van harte gefeliciteerd.

De heer Sjef van Ooij was en is nog steeds heel actief in de gemeenschap van Zeilberg. Hij wordt gezien als een gemeenschapsman, een bruggenbouwer, een klankbord voor Deurne en voor Zeilberg in het bijzonder. Al ruim 35 jaar is hij betrokken geweest bij bijna elke grote activiteit welke is georganiseerd in de gemeenschap van Zeilberg.

Sjef van Ooij is begonnen bij het parochiebestuur van Zeilberg. Hij was betrokken bij de organisatie van Dorpszeskamp Zeilberg en bij de viering van het 75 jarig bestaan van Zeilberg. In 1990 werd Sjef prins bij de Pottenbakkers in Zeilberg. Na dit prinsenjaar maakte hij zijn entree bij verschillende verenigingen en organisaties in Zeilberg zoals:K.P.J. Zeilberg, Stichting “Zeilberg doet ‘t”, gemeenschapshuis Den Draai en muziekvereniging Excelsior.

Als lid van zangvereniging Animato nam Sjef van Ooij met een aantal andere leden het initiatief om het Genootschap Herzelen op te richten. Er werden, vooral bij mensen thuis, optredens verzorgd. Mensen die het verdienden om in het zonnetje gezet te worden omdat zij grote inbreng hadden voor de Zeilbergse gemeenschap.

Toen de dorpsraad in 2007 besloot te stoppen met haar activiteiten heeft Sjef van Ooij met een paar andere mensen de organisatie van de jaarlijkse Dodenherdenking op zich genomen. Hij stond ook aan de wieg van het ontstaan van Agrarisch Zeilberg. Zowel de Pottenbakkers als ZSV kunnen nog altijd een beroep doen op Sjef voor advies of ondersteuning.

De broer van Sjef, wijlen pater Martien van Ooij, deed missiewerk in Indonesië en India. De contacten tussen het verre Oosten en Zeilberg verliepen via Sjef.